Ritirati 100€ ma addebitati 105€

Ciao a tutti, ho attivato curve da poco e stasera ho usato la carta in un bancomat per prelevare 100€ ma mi sono visto addebitare una somma di 105,92€.
Qualcuno sa aiutarmi?

Grazie

Ciao @swettdj, benvenuto in community.
Potrebbe essere il cambio di valuta, come potrebbe essere qualche commissione della tua banca.
Per maggiori dettagli, ti consiglio di contattare il supporto di Curve al seguente indirizzo email support@curve.app scrivi la tua problematica in inglese.

Oppure, possiamo vedere se @Jes può aiutarci.

Resto a disposizione.
Buona serata,
Mattia

1 Like

Grazie @Mattia95 per la risposta. Sicuramente potrebbe essere qualcosa legato o al cambio oppure a qualche commissione della mia banca.
Io avevo capito che i prelievi e i pagamenti tramite curve erano gratuiti, non vorrei aver commesso qualche errore io o omesso qualche impostazione perchè ieri al bancomat mentre effettuavo l’operazione comunque mi veniva prospettato anche il prezzo in GBP.

Ho capito male io oppure ho sbagliato qualcosa?

@Jes follow you can find my request translated in english:
Hello everybody, I activated Curve for a short time and this night I used Curve card in an ATM to withdraw 100€, but I was charged 105,92€.
Could someone help me?

Thank you.

Ciao @swettdj,
Nelle impostazioni della carta che hai associato a Curve, puoi scegliere la valuta. Ti allego uno screen.

Resto a disposizione.

Buona giornata,
Mattia

ed è esattamente l’impostazione che ho sulla carta associata…

Aspettiamo una risposta da @Jes, oppure dal supporto di Curve.

Tienici aggiornati :stuck_out_tongue:

Buona giornata,
Mattia

Because you are saying this ‘mi veniva prospettato anche il prezzo in GBP’ my first guess would be that since the ATM recognised the card as a UK issued card, it asked if it should do the currency conversion for you (the ATM can not ‘see’ you have an underlying EUR-card selected, so that a currency conversion does not apply). If you chose ‘Yes’, it gave you a very poor conversion rate. In the Curve app the transaction would show as €105,92.
When asked by an ATM using your Curve Card if it should do the conversion for you, ‘always’ choose ‘No’.
Though not allowed, it might even be the case that the ATM has done the currency conversion automatically (so without asking you).

Other options:

• if you use your card directly at an ATM are you charged a fee? If so, your underlying card might recognise you are using your card through Curve at an ATM and charges the fee now as well. If this is the case you can probably see this fee on your underlying card’s transaction overview.
    In the Curve app the transaction would show as €100, on your underlying card’s transaction overview as €105,92 or €100 + €5,92 fee.
  • the money withdrawal at an ATM with Curve is recognised by your underlying card as a cash advance and a cash advance fee is applied. If this is the case you can probably see this fee on your underlying card’s transaction overview.
    In the Curve app the transaction would show as €100, on your underlying card’s transaction overview as €105,92 or €100 + €5,92 fee.
1 Like

L’ATM a che banca apparteneva?

BNL banca nazionale del lavoro